ALGEMENE VOORWAARDEN
Studio à la part
Röntgenhof 4
7909AN HOOGEVEEN
tel: 0528-356080
KvK: 58432868
BTW: NL001414602B02
ART. 1 DEFINITIE
Studio à la part is een webwinkel in moderne woonaccessoires en meubels, handgemaakt en ontworpen door Studio à la part. Sommige artikelen kunnen afkomstig zijn van partijen waar Studio à la part mee samenwerkt. Onze gehele collectie is te bekijken op www.alapart.nl.
ART. 2 TOEPASSELIJKHEID
Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Studio à la part zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. De koper wordt op de hoogte gebracht van deze algemene voorwaarden voordat de bestelling wordt geplaatst. Door het plaatsen van de bestelling geeft de koper aan de algemene voorwaarden van Studio à la part te kennen en deze te accepteren. De algemene voorwaarden zijn beschikbaar op de website van Studio à la part en schriftelijk, per e-mail op te vragen bij: info@alapart.nl.
Van het in deze voorwaarden bepaalde onderdelen kan slechts schriftelijk worden afgeweken. Indien van een onderdeel in deze voorwaarden wordt afgeweken, blijven de overige bepalingen onverkort van kracht.
ART. 3 OVEREENKOMSTEN
De koopovereenkomst komt tot stand op het moment dat de koper het aanbod gedaan door Studio à la part accepteert, en het bestelproces zoals aangegeven op de website heeft doorlopen en afgesloten.
ART. 4 BESTELLINGEN
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Studio à la part onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien u uw gegevens op de orderbevestiging wilt wijzigen of u wilt uw bestelling wijzigen, dient u hierover binnen 24 uur een e-mail te sturen naar info@alapart.nl.
- Een bestelling kan kosteloos en zonder opgave van redenen door de koper worden geannuleerd, binnen 24 uur na plaatsing van de bestelling, mits deze nog niet is verstuurd of dat de fabricage is gestart.
- De bestellingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst.
- Studio à la part is gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel aanvullende informatie aan te vragen. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd wordt dit o.v.v. de reden aan de koper medegedeeld.
- Bestellingen die vallen onder maatwerk kan niet geannuleerd worden nadat de productie is gestart.
ART. 5 PRIJZEN
De vermelde prijzen voor de aangeboden producten zijn in euro’s, inclusief btw en exclusief verzendkosten. Kennelijke typefouten worden voorbehouden. De totaalprijs, inclusief verzendkosten en eventuele andere bijkomende kosten, wordt aan u getoond voordat u de bestelling definitief plaatst.
Voor bestellingen binnen Nederland hanteert Studio à la part de POSTNL tarieven voor pakketverzending. In sommige gevallen past een bestelling door de brievenbus, u betaalt dan afwijkende verzendkosten (binnen Nederland). De definitieve verzendkosten worden voordat u de bestelling plaatst aan u getoond. Ook als het niet mogelijk is uw bestelling te verzenden dan wordt dit voor het afronden van de bestelling aan u gemeld.
Indien de prijzen voor de aangeboden producten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, zulks als gevolg van wettelijke regelingen of bepalingen, bent u gerechtigd de bestelling te annuleren.
Studio à la part kan op ieder gewenst moment prijzen en tarieven wijzigen. Met uitzondering van de op dat moment afgesloten koopovereenkomsten.
Alle aanbiedingen en prijsopgaven gedaan door Studio à la part zijn vrijblijvend, tenzij door Studio à la part schriftelijk of per e-mail anders vermeld. Een offerte of aanbieding gedaan door Studio à la part heeft een geldigheidsduur van 14 dagen, tenzij anders vermeld. De aanbiedingen op de site zijn geldig zolang de voorraad strekt en zoals weergegeven op de site.
ART. 6 BETALINGEN
Betaling van een bestelling kan geschieden op (een van) de wijze(n) zoals aangegeven tijdens het bestelproces op de website van Studio à la part. Aan uw bestelling kunnen nadere betalings/bestelvoorwaarden worden gesteld. Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u zo snel mogelijk een bevestiging per e-mail met daarin de totale kosten, inclusief verzendkosten vermeld.
- Betaling van een online bestelling verloopt door middel van iDEAL, Bankoverdracht, PayPal of Klarna achteraf betalen (zie separate alinea).
- Bij betaling via iDEAL of PayPal is het belangrijk om na het afronden van de betaling terug te gaan naar de webwinkel. Als dit niet gebeurt worden de artikelen niet gereserveerd en ontvangt de klant geen bevestiging van de bestelling.
- Studio à la part behoudt zich het recht voor één of meerdere van bovengenoemde betaalmogelijkheden, voor bepaalde of onbepaalde tijd, niet aan te bieden.
- Van elke afgeronde bestelopdracht krijg de klant een orderbevestiging per e-mail. De orderbevestiging is geen betaalbewijs, maar geeft alleen aan dat de bestelprocedure succesvol is doorlopen en dat Studio à la part de order goed ontvangen heeft.
- De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermeld betaalgegevens onverwijld aan Studio à la part te melden.
Betalen via Klarna (achteraf betalen)
Klarna voert voor Studio à la part het volledige achteraf betaalproces uit. Wanneer je je bestelling afrondt via Klarna ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan Klarna. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Klarna een gegevenscontrole uit. Klarna hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met Klarna niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met Klarna? Ga dan naar de website van Klarna.
Indien er zonder opgaaf van redenen nog geen betaling bij Studio à la part binnengekomen, ontvangt u van ons een herinneringsmail. Indien u niet binnen 14 dagen na de herinneringsmail reageert heeft Studio à la part het recht uw bestelling door te verkopen aan derden en vervalt de overeenkomst. Uw bestelling wordt gedurende deze termijn gereserveerd.
ART. 7 GARANTIE
De standaard garantietermijn bedraagt 1 jaar – onverlet de wettelijke rechten – na leverdatum. Na melding zullen wij de klacht in behandeling nemen en deze beoordelen op basis van de aangeleverde informatie. Daar waar nodig zullen wij eventueel aanvullende informatie opvragen (bijv. foto’s). Indien de klacht gegrond is, zullen wij een passende oplossing aandragen.
Gegronde klacht Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door: onredelijk gebruik, gebruik voor commerciële doeleinde, gevolg door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik, onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden, door professioneel gebruik. Een gelakt of geolied tafelblad zal door normaal gebruik kunnen slijten, dit is ook geen reden tot reclamatie.
Geen garantie op het werken van het hout.
Gezien het gaat om houten meubelen, willen wij u erop wijzen dat het hout kan gaan werken. In de winter zal het, wanneer de luchtvochtigheid in huis aan de lage kant is, enigszins krimpen. Dit trekt weer weg als de luchtvochtigheid weer toeneemt. Ideaal is een luchtvochtigheid tussen de 50 en 65%. Wij geven geen garantie op het eventuele werken/kromtrekken van het hout.